Current Obsesssion: Knitting for Monster High , Obitsu , and Tonner Tyler dolls

At first, I just wanted one doll to model for my knitting obsession… now I have an army.

Yes, there are adults out there hopelessly in love with the Monster High dolls. While I am not a die-hard collector (mostly buying used dolls and *le gasp* taking the new I buy out of their boxes etc. 😉 ), I have gathered quite the army in a relatively short time.

In this little blog-thingie, I want to show you the nice knitting options for the MH dolls, peppered with some links for patterns, forums etc.

Oh, and other dolls, too 😉 Recently, I have purchased a Makie which I also love very much to knit for.

Please have patience with me, I am quite new to wordpress and still struggleing with layout etc.

As I work full-time, updates won’t be according to a fixed schedule.

I am always grateful for tips and con-crit.

Meanwhile, I have also fallen for the Obitsu dolls: great poseability and customizing option!

For size variation, there is also Tonner Tyler.

 

 

Meine Momentane Obsession: die Monster High Puppen

Eigentlich wollte ich nur eine Puppe, damit ich meine Strickbesessenheit ausleben kann… mittlerweile habe ich eine kleine Armee angesammelt.

Ja, es gibt auch Erwachsene, die sich in diese Monster High Puppen verliebt haben. Ich bin kein eingefleischter Sammler (ich kaufe die Puppen meist gebraucht, und wenn ich mal neue kaufe, werden diese auch gnadenlos ausgepackt 😉 ), trotzdem habe ich mittlerweile schon eine kleine Armee aufgestellt. In viel zu kurzer Zeit.

In diesem kleinen Blog will ich zeigen, welche schönen Strick- und Handarbeitsmöglichkeiten es für die Puppen gibt. Es werden auch Links eingestreut für Anleitungen (wenn vorhanden), aber auch Foren etc.

Auch andere Puppen werden ihre Auftritte hier haben. Z.B. habe ich mir ein Makie gekauft, für das ich auch sehr gern stricke 🙂

Bitte habt Geduld mit mir, da ich mit dem WordPress Layout und den vielen Möglichkeiten noch etwas zu kämpfen habe.

Da ich Vollzeit berufstätig bin, kann ich keine regelmäßigen Updates versprechen. Sie kommen, wenn ich Zeit habe 😉

Anregungen, Tipps und konstruktive Kritik sind jederzeit willkommen.

Mittlerweile haben es mir auch die Obitsu- Puppen angetan, sehr gute Beweglichkeit und sehr gut zu personalisieren!

Für mehr Abwechslung in der Größe hab ich mir jetzt auch eine Tonner Tyler zugelegt…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s